Tudomány + Művészet = Instant fless

Idegen létformák? Távoli bolygók? Á, ez csak kémia!

2018. május 06. - Indie Crawford

Engedjétek meg, hogy prezentáljam nektek Kozma Andrea, festőművész nézhető projektjét! A Reaction Paintings nevű munka nem csak a különböző elemeket és vegyületeket, de az agytevékenységet is katalizálja, a nagyban mutatott színes-hangos kémiai reakciók ugyanis kiváló hangulatfokozóként hozzák azt, amit egy pszichedelikus utazástól várhatunk. Kísérletező művészet, komolyan véve...

Reaciont Paintings: Kémai kísérletek vizualizálva

Kozma Andrea festőművész

Ezt a projektet a vizuális effektusok nagyjai inspirálták, mint például Douglas Trumbull vagy Chris Parks – és néhány DIY videó a netről. A videó gyűjtéseket és a kísérletezést egy filmes felkérés miatt kezdetem, ami végül nem valósult meg, de addig már annyira beleszerettem a kísérletezésbe, hogy nem akartam félbehagyni. Festőművész vagyok, még ha más médiával dolgozok is a festészet akkor is megjelenik a munkámban. Itt is, amikor elkezdtem kísérletezni rájöttem, hogy ugyanúgy keverhetem a színeket, létrehozhatok formákat és textúrákat, mintha csak vászonra festenék. Még akkor is, ha a festmény kisebb egy cm-nél és csak mikroszkóp alatt látható. A kísérleteken együtt dolgoztam egy kémikussal. Neki köszönhetem, hogy ezek a folyamatok valamelyest irányíthatóvá váltak. Megoldást találtunk arra, hogy különböző anyagokat tetszés szerint színezhessünk, bizonyos folyamatokat felgyorsíthassunk, vagy lelassíthassunk.

 


A projekt során Békési-Gardánfalvi Magdolna kémikus kötötte Andinak a kovalenst, a videók Kara Dávid szeme munkáját dícsérik, az érzékletes hangzás pedig Bartha Márk füle müle. A művésznő támogatókat keres a további munkákhoz, jobb felszereléssel, a fizika és a biológia területei felé is kibővítené a kísérletezést, szóval ha megnéznétek más hasonló műveket is lefekvés előtt, és támogatni is tudnátok őt ebben, hát ne fogjátok vissza magatokat, és vegyétek föl a kapcsolatot vele!

Pörgesd át a galériát is, még több képért pedig lásd a linkeket a bevezetőben!

A bejegyzés trackback címe:

https://indiecrawford.blog.hu/api/trackback/id/tr5813896322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása