Indie Crawford: 1 évesek lettünk

Boldog új évet nektek, boldog szülinapot nekem!

2017. január 09. - Indie Crawford

Az ünnepek nagy dírrel-dúrral elvonultak, a mínuszok besunnyogtak, mindeközben pedig szépen, csendben egy évessé vált a blog. Bizony, tavaly ilyen tájban vallottam először a programozó lét setét romantikájáról, majd pár napra rá bemutattam azt a gép-csodát is ami az első lökést adta nekem e pályán. A többi pedig már úgymond történelem...

agymenok_star_trek_bulika.gif

24 bejegyzés született a blog első évében, átlagosan tehát havonta kettő. Gyorsabb tempóban reménykedtem, de nem vagyok elégedetlen ezzel a számmal. Végül is kézműves posztok készülnek e helyen, minőségi alapanyagokból, sok kísérletezéssel, a blog.hu lehetőségeinek feszegetésével. Csak remélni merem, hogy a bejegyzéseken látszik is a számtalan beléjük fektetett óra, és persze nem megy a tartalom rovására a HTML, CSS vagy JavaScript kódokkal való bíbelődésem a háttérben. Be kell, hogy valljam, nagy élvezetet jelent számomra a dolog, nem számítottam rá, hogy időről időre figyelmeztetnem kell magam, hogy ez csupán csak hobbi, és egy-egy poszt napokig való finomítása helyett, inkább vissza kéne térnem a komolyabb téttel zajló munkához. Ilyen attitűddel persze, a hírek és újdonságok folyamatos nyomatásáról nem is lehet szó, észrevehettétek, hogy inkább egy-egy témát igyekszem megragadni hónapról-hónapra. Talán rendben is van ez így.

indie_crawford_igy_keszul.png
Indie Crawford: Így készül

Az első Indexes kiemelés után azért elkapott a hév. Csak reménykedtem benne, hogy az első programozó, aki történetesen nő is, elég erős kezdésnek bizonyul. A princípium szó bedobásával hazárdíroztam is egy kicsit, de bejött. Részegítő érzés, ahogy egyszer csak több ezer ismeretlen kattan rá a produktumodra. Ekkor ráérezhettem az Index-blogketrec szerkesztőinek ízlésére, mivel a nem sokkal ezt követő, ezoterikus programnyelvekről szóló írásomat kiemelt helyen hozták le és a tíz ezer látogatót meghaladó olvasottsági rekord megfejelése egész az év végéig nem is sikerült aztán. (Második rész is született aztán!) Próbálkoztam egy másik kedvelt témám, az űrkutatás beemelésével is, mely mérsékelt sikereket hozott, de azért szerencsére akadt rá egy stabil közönség, és a forróbb témákat a blog.hu is felkarolni látszott némileg. Összeséségben úgy tűnt azonban, a programozás az amire leginkább harap a közönség és az Index2 egyaránt. Azért a holdraszállást leprogramozó Margaret Hamilton esetében szépen összeértek a szálak... A Vim szövegszerkesztőről szóló írás megint tízezer körüli olvasottságot hozott, mindeközben csatlakozott a stábhoz Pintér Gergő matematikus-frontember is, csavaros szálakkal gazdagítva a blog repertoárját, a halál;orgrazmus zenekar számára írt dalszövegeinek tudományos vonatkozásait boncolva.

Némi kihagyás után, társasjátékos és egyéb kalandokal feltöltekezvevisszatértem, és egy kezdőknek és érdeklődőknek szánt programozási nyelv-ajánlóval sikerült ismét nagyobb tömegek figyelmét a témára irányítani, megdőlt a látogatottsági rekord. Ezek után napokig Pac-Man karaktereket bűvöltem, hogy némi interaktív animációval hozzam ünnepibb hangulatba a blogot egy játékosabb poszt erejéig. A szívbemarkolóan kevesek által olvasott, nem csak kockáknak szánt karácsonyi ajándék-ötleteimet pedig ez úton is ajánlom, de ha idén túl finnyásak lennétek rákattintani, jövőre igyekezni fogok úgy beSEOzni azt, hogy ki se lehessen majd kerülni, ennyit megígérhetek!

indie_crawford_blogposztok_nezettseg.png

És hogy mikkel készülök erre az évre? Túl sok mindennel is, de ha csak a felét sikerül véghezvinnem annak amit a fejembe vettem, én már elégedett leszek, és remélhetőleg nektek sem lesz okotok panaszra...

Pintér Gergő visszatér, talán Design Lindát is rá tudom venni egy értekezésre mondjuk fenntartható grafika témában, ami pedig engem illet igyekezni fogok csemegével ellátni a web- és játékfejlesztésre éhes elméket. Terveim szerint folytatódni fog az ikonikus női programozókról szóló sorozat, és van még egy-két programozási nyelv is a tarsolyomban, továbbá szeretnék mélyebben elmerülni a webfejlesztés bugyraiban is, vagyis inkább kitekinteni onnan reátok kicsit...

Legeltökéltebb azonban játék-témában vagyok! Halljátok hát szent újévi fogadalmamat: Nem fogom játék nélkül hagyni blogom nagyra becsült olvasóit a 2017-es év során. Nem csak mert nagyon tanulságos lesz megkísérelni bele passzírozni egy webes játékot a blog.hu nyújtotta felületbe, nem csak mert talán még kis magyar blogtörténelmet is írhatok ezzel, és nem is pusztán csak azért mert megtehetem. Egyszerűen azért mert élvezni fogom, és ti is!

Boldog új évet tehát mindnyájatoknak, köszönöm a kattintásokat, lájkokat, megosztásokat, kommenteket no meg a biztató szavakat!

Boldog születésnapot továbbá nekem, Indie Crawfordnak, akit ha meg akarnál lepni valamivel, lájkold be ezt a posztot vagy a Facebook-oldalát, nagyban!

futurama_pezsgo.gif

A bejegyzés trackback címe:

https://indiecrawford.blog.hu/api/trackback/id/tr4912108409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása